شنبه, 29 مهر 1396
عنوان : نوروزی بهورزخانه بهداشت خنگ اژدر :سامانه سیب گامی بلند درجهت خدمت رسانی سریعتر و بهتر به مردم است
کد خبر : ۶۳۲۰۱
تاريخ :
 ۱۳۹۶/۰۴/۱۴ 
ساعت : ۱۲:۱۹:۱۰

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ایذه :نعمت نوروزی بهورز خانه بهداشت خنگ اژدر به پرسش های مطرح شده اینگونه پاسخ داد :

جناب آقای نوروزی لطف کنید که تعریفی از سامانه ی سیب بفرمایید

سامانه ی سیب ،یا سامانه ی یکپارچه ی ثبت خدمات سلامت ،یکی از طرح های مهم وزارت بهداشت و معاونت بهداشت در سال 1395بوده ،در این خصوص ،علت اصلی و هدف اصلی از راه اندازی این کار ،دلایل مختلف و متفاوتی دارد که به چند مورد از آنها اشاره می کنم .اولین و مهمترین دلیل تشکیل پرونده ی الکترونیک برای عامه ی مردم میباشد دوم عملیاتی شدن پرونده های سلامت سوم افزایش دانش نیروهای بهداشتی چهارم ثبت اطلاعات کامل و دقیق از تمامی بیماریهای واگیر و غیر واگیر ،واکسیناسیون ،جراحی ها ،بیماریهای مزمن ،اطلاعات مربوط به بهداشت محیط ،مادران باردار ،کودکان ،و تمامی خدماتی که باید طبق دستورالعمل و قوانین در خانه های بهداشت انجام شود.

نظر شما به عنوان  یک بهورز هدف وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی از طراحی سامانه ی سیب چه بوده است.

 

وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی به عنوان مسول در برنامه ریزی ها ،سازماندهی ها ،نظارت ها ،ارزشیابی ها ،پیش،بینی ها ،و مهمتر از همه ،اجرادر زمینه ی ماموریت مهم بهداشت و سلامت جامعه ،در هر کشوری میباشد ،در این زمینه با طراحی سامانه ی سیب در حوزه ی معاونت بهداشتی وزارتخانه ،با هدف کلان و کلی ارایه کلیه ی خدمات به صورت الکترونیک به جمعیت های تحت پوشش راه اندازی گردیده

نقش سامانه ی سیب در پیشبرد اهداف خدمات بهداشتی در کشور چیست

اولین نقش،سامانه ی سیب در پیشبرد اهداف خدمات بهداشتی در کل کشور نگاه کارمند بهداشتی به شکل مهمتر به این خدمات و مسولیت پذیری بیشتر او در انجام این ماموریت مهم است ،لذانتیجه گیری در پیشبرد اهداف خدمات بهداشتی ،بستگی به مسولیت پذیری و توجه ویژه کارکنان بهداشتی و همچنین همکاریهای درست درون بخشی دارد ،در این راستا ،این سامانه باهدف ،یکپارچگی و جلوگیری از خستگی های روزمره ی کارکنان بهداشتی و همچنین ایجاد زنجیره ی خدمتی مستحکم تر بین کارکنان بهداشتی و مردم و جلوگیری از هزینه های زیاد از جمله دفاتر و جزوات و سایر ملزومات ،و توجه بهتر و بیشتر کارکنان بهداشتی در انجام خدمات مورد نیاز گروههای هدف ،،و سایر موارد مهم دیگر ،طراحی و راه اندازی شده است.

شما از شروع به انجام خدمات در سامانه ی سیب کردید

با وجود مشکلات متعدد سیستمی و نبود امکانات لازم در خانه ها ی بهداشت ،اینجانب به همراه همکار،سرکار خانم زرین جان کریمی ،بهورز زن خانه بهداشت خنگ اژدر ،از همان ابتدای سال 1395یعنی همزمان با ارسال دستورالعمل از وزارتخانه در خصوص جمع آوری کلیه ی کارها و خدمات در خانه ی بهداشت و انجام کار و خدمات در سامانه ،شروع به کار کردیم و خوشبختانه تمام خدمات گروههای هدف خود را بعد از انجام و قبت در دفاتر و فرمهای مربوطه ،مجددا وارد سامانه میکردیم

  تعداد خدماتی که به گروههای هدف ارائه  داده اید ، را نام ببرید ، چه تعداد خدمت، ونام  گروههای هدف را نام ببرید

تعداد خدماتی که از ابتدای سال 1395 تا کنون ارایه داده ایم ،با توجه به نوع گروههای هدف متفاوت و رقم آن با هم تفاوت دارد ،،که من اگر اجازه بدهید ،این تعداد خدمات را به همراه گروههای هدف آن ذکر میکنم

تعداد خدمات برای گروه سنی زیر 1سال ،82خدمت

تعداد خدمت برای گروه سنی 1تا 2سال ،645خدمت

تعداد خدمات برای گروه سنی 2تا 3سال ،330خدمت

 

تعداد خدمات برای گروه سنی 3تا 4سال ،322خدمت

 

تعداد خدمات برای گروه سنی 4تا 5سال ،192خدمت

 تعداد خدمات برای زنان باردار 380خدمت

تعداد خدمات برای زنان مشمول باروری سالم 3454خدمت

تعداد خدمات برای گروه سنی 60سال به بالاتر یا سالمندان ،1554خدمت

تعداد خدمات برای سایر گروههای سنی 4463خدمت ،که در اینجا  منظور از سایر گروهها ،مثل جوانان،میانسالان،نوجوانان،می باشد

که در مجموع  درخانه بهداشت خنگ اژدر ،تعداد 12034خدمت در سامانه ی سیب ،تا کنون انجام شده،که از این مجموع خدمت ،تعداد 7773خدمت مربوط به فعالیت  اینجانب میباشه وتعداد 4261خدمت هم مربوط به همکارم ،سرکار خانم زرین جان کریمی می باشد.



بازگشت           چاپ چاپ         
 
  • دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
  • ایران - اهواز - کد پستی : 15794-61357
  • صندوق پستی : 159
  • تلفن : 60-3367543-0611
  • پست الکترونیکی : info@ajums.ac.ir
کلیه حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد
Copyright 2014 - Ajums Web Development Group

DOURAN Portal V3.9.8.8

V3.9.8.8